31 Aralık 2012 Pazartesi

Fırında Tavuk Dolması

Nana bu aralar mutfakta fotoğraf çekmeye sardı. ;))
Madem zaman harcayıp yaıyorum, en azından tariflerimi yazayım dedim.
Bu arada Çağan tavuğa bakıp bakıp anne gıgak gıgak deyip durdu ama bu tavuk artık ses çıkarabilecek fonksiyona sahip değil.
Gelelim tarifimize.

Malzemeler;
2 kiloya yakın bir tavuk
1 su bardağı Pirinç,
2 adet kuru soğan,
1/2 demet maydonoz,
2 çorba kaşığı zeytin yağı,
Kuş üzümü
Dolmalık fıstık,
Toz tarçın,
Karabiber,
Deniz tuzu.

Yapılışı;
Tavuk 1,8 kiloydu, buna göre hazırlayacağım iç pilav için 1 bardak pirinç yeterli geldi. İç pilava ince kıyılmış bir kuru soğanı yağda kavurarak başladım ardından pirinçleri, bir paket dolmalık fıstık, 2 çorba kaşığı kuş üzümü, bir miktar toz tarçın ve karabiber ile pilavımı diri olması için 1.2 bardak su ile pişirdim. Altını söndürdükten sonra 1/2 demete yakın ince kıyılmış maydonozu karıştırdım ve soğumaya bıraktım. Resimde görüldüğü gibi temizleyip yıkadığım tavuğun yan taraflarına kesikler yaptım bacakları geçirmek için. Tavuğumu biraz deniz tuzu ile tuzlayıp iç pilavı doldurdum ve bacakları şekilde görüldüğü hale getirip fırın poşetine koydum. Bu arada poşetin içine 1 kuru soğanı ikiye bölüm koydum pişerken tadını alması için. Devamında 200 derecede 2 saat sabredip fırının önünde bekliyorsun ;)) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana