31 Aralık 2012 Pazartesi

Bread Man & Muffin


Nana Mutfakta!
Kakaolu ve Vanilyalı Bisküviler, Elmalı, Çikolatalı, Bademli ve Sade Muffinler.



Yıllar evvel bir gazetenin ekinde verilen bir yemek tarifleri dergisinin reklam sloganı aynen şöyleydi. "Tariflerimiz gramla, kiloyla değil kepçeyle kaşıkla" ..X..Usta diye tanınmış bir ahçı'nın yemek tarifleri ;)) 
O kadar çok gülüyordum ki o reklam çıktıkça. 
Ne diyeyim büyük yetenek ben hala mutfak tartısı kullanıyorum.


Muffin tarifim için Malzemeler;
150 gr un (Tepeleme 5 yemek kaşığı ;)
150 Gr tereyağı
1 paket Soda kabarması için,
1 paket şekerli vanilin
4 yemek kaşığı toz şeker
3 yumurta
ve içine koyacağınız ne varsa ;)) (Üzüm, damla çikolata, vişne,...)


Bu muffinleri, makinada yaptım ama fırında da yapabilirsiniz. Benim yaptıklarımın bir kısmında nutella, bir kısmında badem, birkısmında elma püresi vardı. Hazırladığınız hamur karışımını kalıplara koyduktan sonra, ortasına bir miktar malzeme koyup pişmeye bırakıyorsunuz. Bu karışım miktarıyla yaklaşık 30-35 tane muffin yapabiliyorsunuz.
Afiyetle,....
Merak edenler için makinamın resimleri, küçük bir tost makinasını andırıyor.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana