8 Ağustos 2012 Çarşamba

Radyo & IPod & IPad

Çağan'ın neler yapabildiğini görünce şaşıyorum bazen.

Oğlum müzik dinlemeyi çok seviyor, bu konuda onu besleyebilmek adına birçok denemede bulundum. Uykuya dalarken bile müzik istiyor, cep telefonuma indirdiğim çocuk şarkılarını dinletmeye başladım, fakat telefonuma sarılıp yatma isteği artıp, izin vermemem durumunda hırçınlaşma gösterileri ortaya çıkınca. Çağan'ın müzik ihtiyacını başka şekilde karşılamam gerektiğini anladım. Minnak sevimli tavşan şeklinde bir radyo almış annemin arkadaşı, ay ne kadar güzel hemde tavşan şeklinde hem oyuncak gibi hem radyo.
Oğluş ilk radyosunu aldığında bir yaş civarındaydı ve çok sürmeden tavşanın üzerindeki düğümelerin ne işe yaradığını kuyruğundan çıkan anteni keşfetmişti. Elinde radyosu her yere gider oldu, kimse elinden alamıyordu. Tabi geceleride sürekli radyo çalıyor evde, yemeğini yedirirken mama sandalyesine oturttuğum anda, buzdolabının üzerindeki emektar radyoyu gösterip "dadoo" demeye başladı, müzik her konuda bana yardımcı oluyor, çünkü sakinleşmesini sağlıyor.

Bende pek geceleri kesintisiz uyuyamam, sık sık uyanırım. bir gece uyandım, oğlum radyosunu sıkı sıkı tutıyor uykuda ve clasic müzik çalıyor, çokda mutlu görünüyordu, aradan birkaçgün geçti, bir radyo hışırtısıyla uyandım, kanalları ayarlamakta sıkıntı yaşamış müzikten çok gürültü vardı odada, neyse kapattım ve yattım. Sabah kalktığımda, radyo yine oğluşun elinde ve Ankara havalarından müzikler, duyduğum anda o radyonun bozulması gerektiğini anladım. İlk iş bir fırsatını bulup pilleri çıkardım. Cep telefonumu uçak moduna getirip oğluşa vermeye başladım.

Evde var olan ilk versiyon ve en basit model apple mp3 çalarımın dışına ses vermediğini biliyordum, o özellikte birşey ararken oğluma second hand bir IPod aldım, ama onu aldığımız güne dua ediyorum, çok isabetli bir tercih yapmışım. Pepenin birkaç çizgifilmini bile yükledim. Üstelik tuşları kilitleyebildiğiniz için çocuk müdahalede edemiyor, dinleyeceği müziği ebeveyni seçebiliyor.
Aradan bir zaman geçti ve Çağan'ın bir IPad'i var artık ve oğluş 2,5 yaşına yaklaştı. Onun yapabildiklerini görünce bazen gerçekten ağzım açık kalıyor. Asansörde inip çıkarken, ona aldığım sayılar kitabında  gördüklerini pekiştirip sayıları öğrenmişti. Oyuncaklarından  da şekilleri.
Birkaç ay evveldi sanırım, ona bir üçgen resmi verdim boyaması için, verirkende sordum, annecim bu ne biliyor musun? Yaramaz yaramaz bana baktı ve dötden dedi. Bana vermeye çalıştığı mesaj "anne ben sayılarıda biliyorum, üçden sonra dört gelir üçgenden sonrada dörtgen vereceksin tahminimce" . 
Onun için indirdiğim IPad uygulamalarından da bazı harfleri öğrenmiş görünce harfi tanıyor ama ingilizce bir uygulamadan öğrenmiş sanırım ben bile farkında değilim. Tanıdığı harfleri ingilizce telaffuz ediyor. A,B,S,U,P,O sevdiği ve sıkça gördüğünde seslendirdiği harfler.
İlk fırsatta sizlerle Çağan'ın en sevdiği uygulamaları paylaşacağım.

Uygulama Tavsiyeleri için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana