12 Ağustos 2011 Cuma

Bebekle Beraber Gelen Kilolar

Gebelik sürecinde, birçok anne adayının kendini koruyamadığı, çevre baskısı ve içerisinde bulunduğu psikolojik hassasiyetten, tuzağına düştüğü o kilolardan bahsediyoruz.  Fakat bütün bunlar diyet yapmak için uygun bir dönem olmadığından, yanlışlara düşülmemesi gerektiğini bilmek gerekir.

Kendinizi kontrol altına alamıyorsanız doğru olan gebelik sürecinde profesyonellerden, yeterli ve dengeli beslenme yardımı almak çünkü bu çevre baskısını büyük ölçüde engellemeyi sağlayabilir.

Gebelik öncesi, boy kilo dengesi normal olan birinin: 11-16 kg,
Gebelik öncesi, kilolu olan birinin: 7-11 kg,
Gebelik öncesi, zayıf olan birinin: ~18 kg'a kadar alabileceği söyleniyor.

Doğumun, Normal ya da Sezeryanla olması kiloların düşüş seyrini değiştiriyor, kimseye kalmıyor o kilolar ama hemende inmiyor, doğruya doğru bu kiloları bir ayda mı aldık, yaklaşık 40 haftada alınan bu kilolar yine onca uzun dönemde verilebiliyor, istisnai metabolizmalara sahip olanlar hariç.

Nasıl mı?
Metabolizması düzgün çalışan, gebelik sonrası sağlıklı beslenmeye dikkat eden ve günlük 1 saatlik yürüyüşlerle de destekleyenler, altı ay gibi kısa zamanda normale dönebiliyor.
Metabolizması yavaş çalışanların ise ekstra çaba sarf etmesi gerekli, hatta bu anlamda profesyonel yardım almakta fayda var.

Ben mi! ben işte o ağır kanlılardanım, doğum sonrası HipoTiroidi teşhisi koyulan ve tedavi gören bu süreçtede profesyonel yardım alarak zayıflamaya çalışanlardanım.

Gebelik esnasında; bana çok yardımcı olan sevgili diyetisyenim Bahar Demirkıran'a ve Gebelik sonrası yardımlarını hala aldığım değerli diyetisyenim Aylin Hasbay Büyükkaragöz'e sonsuz güvenim var ve Ankara'da yaşayan ve benim gibi kilolarını dert eden herkese, her iki danışmanımıda tavsiye etmekten çekinmiyorum.

"Kararlı olan yüreğin önünde hiçbir engel duramaz." Yıllar önce okuduğum bir kitapta buna benzer bir ifade vardı, ihtiyacım olduğu zamanlarda bana çok yardımcı olmuş ve motivasyonumu sağlamıştır.

Eğer bu yazıyı okuyorsanız, kilolarınızla alakalı sorunuz olduğunu düşünüyorum, motivasyon zamanı, kendinizi sevin dostlar, biz neleri başardık bu kilolardan mı kurtulamayacağız.

Bana  her zaman yazabilirsiniz, tecrübelerimi aktarmaktan sıkılmayacağımdan emin olabilirsiniz, bilgi paylaştıkça artar,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana