8 Mart 2012 Perşembe

Bahar Anne'den Bebeklere Meyvalı Püre

Can Dostum Bahar'dan öğrendiğim Meyva Püresini Bebeklerinize sizde yapabilirsiniz.



Evde bulunan meyvalardan;
  • Elma
  • Armut
  • Ayva
  • Muz
  • Kiwi
  • Bal kabağı
  • Havuç
  • Ananas

hazırlayacağınız porsiyon miktarına göre istediğimiz meyvalardan yarım ya da birer tane alıp güzelce yıkayıp kabularını soyuyoruz.

Eğer buharda pişirme makinanız yoksa büyükçe bir tencereye birmiktar su koyup, üzerine tel süzgeçide yerleştirip, içerisine meyvaları doldurun ve kapağını kapatın. Çok kısa bir süre sonra meyvaların buharda pişip yumuşadığına kanaat ettiğinizde artık işin % 80 i bitmiş demektir.

Meyvaları bir kaseye alıp çatal ya da robot yardımıyla ezin, içerisine bebe bisküvisi, yoğurt, çekilmiş ceviz, bebeğinizi yaşına ve sizinde isteğinize göre bal ya da pekmez ekleyerek mamamızı yapıyoruz.

Meyva yemeyen çocuklar bile buna bayılıyor.

Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. kaç aylıktan itibaren bunu uygulayabilirim? balı kullanmamam lazım herhalde 1 yaş olmamıza var.
    bebe bisküvisi eti mi ülker mi tercih etmeliyim acaba
    meyve sebzede migrosa güveniyorum ordan alıyorum siz hangi marketi tercih ediyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek gıdaya başladıktan sonra her bebeğe verilebilir bal olmaksızın, çünkü bunlar zaten milupa, bebelac, hipp gibi markaların kavanoz meyvalarıda bu içeriğe benzer meyvaları ihtiva ediyor. İlk başalarken tek çeşit meyva ile başlamak uygun olabilir, sonra elma-armut, muz-kivi-elma, havuç-elma gibi deneme yanılma yöntemiyle bebeğinin damak tadını bulana kadar sen kendi karışımlarını hazırlayabilirsin. Benim oğlan muzdan pek hoşlanmıyordu bu şekilde alıştırdım.
      Bisküvide kesinlikle Eti tercih et, Eti kalmamışsa bile ülkeri almıyorum, başka markete bakıyorum.
      Bir de Bal konusunda doktorumuzun tavsiyesi (1 yaşından sonra) küçük çocuklara hakiki bal verilmemesi, çünkü çok allerjik ve tehlikeli olabiliyor. Çağan'a Balparmak alıyorum. Balsız süt içmiyor bizimki.
      Benim evime 300 metre mesafede 5M Migros sürekli oradan alıyorum, bazende zamanım varsa sebze pazarına gidiyorum.

      Sil

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana