24 Nisan 2012 Salı

24-29 Nisan Oyun Programımız

Program kafamda hazır, akşama sizlerle paylaşacağım. 
Bu hafta yapacağımız uygulamalarda ince motor üzerine yoğunlaşmış olacak fakat biraz daha çıtayı yükseltiyoruz. 

Materyaller

  • Kartondan yapılmış bir kelebeğimiz var, bu bizim her ay gelen Adım Adım eğitim setimizin eklerinden. 15*15 boyutlarındaki küçük beyaz bir kartona, kelebek çizip, renkli kalemlerle boyayarak kendinizde yapabilirsiniz. Sizin için taslağını buraya eklerim. Bu kelebeğin kanatlarının her birine zımba ile birer delik yapmak gerekiyor.
  • Yarım metre uzunluğunda kalın bir ip,
  • Çocuklar için hazırlanmış, Makara - İp seti. Ben ELC'den almıştım, sizde kendiniz benzer materyali hazırlayabilir ya da oyuncakçılardan alabilirsiniz.
  • Evde kullandığınız, aynısından iki adet olan tüm nesneler.
  • Zıtlık kavramı için flash kartlar. TırtılKids'den aldığım set çok güzel.

Salı;

  • İç içe geçebilen küp kutularımızla iç içe koyma oyununu, bir tur oynadıktan sonra, aynısı kavramı için, 
  • aynı renk olan kutuları gruplama oyunu oynayacağız. Aynı renk kavramı biraz zor ama oynamakta sakınca görmüyorum. Bulamadığı zaman yardımcı oluyorum. 

Çarşamba;

  • Aynısı kavramını bir derece daha zorlaştırarak çalışıyoruz. Her zaman iki tane ile yaptığımız aktivitede değişiklik şöyle; Çocuğun önüne üç farklı nesne koyuyoruz. (kaşık, bardak, top) Daha önce iki nesne koyup, birinin aynısını çocuğun eline veriyordum ve aynısını bulmasını istiyordum. Şimdi üç nesneden birinin aynısını (kaşık) sadece gösteriyorum, eline vermiyorum. Çağan'a aynısını göstermesini söylüyorum. Bulamazsa; nesneyi ilk başlarda eline vererek ipucu vermiş oluyorum ve tekrar soruyorum aynısı nerede? Genellikle buluyorlar ama bulamazsa mutlaka ben yardım edip bak bu aynısı diye gösteriyorum. 
  • Karton kelebeğimiz ile oynuyoruz. Ben kelebeğin kanatlarındaki deliklerden ipi geçiriyorum ve Çağan'a ucundan tutup çekmesini söylüyorum, sonra diğer delikten ve sonra diğeri. Bu aktivite çocuğun baş parmağı ve işaret parmağı yardımıyla ipi kıskaç gibi tutabilmesini sağlamak için yani tamamen ince motor gelişimi.

Perşembe;
  • Aynısı kavramı, Çocuğun önüne üç farklı nesne koyuyoruz. İçlerinden birinin aynısını gösterip, önündeki nesneler arasından aynısı olanı, bana göstermesini istiyorum. Başarılı olduğunu hissettiğim zaman nesne sayısını bir artırıp dörde çıkarabilirim.
  • Karton kelebeğimiz ile oynuyoruz. İp geçirmece. Ardından makaralarımızı döküp ipe dizmece oynuyoruz.

Cuma;
  • Karton kelebeğimiz ve  makaralarımızı ipe dizmece oynuyoruz.
  • Her sayfada bir resmi olan kitabımızı okuyoruz. Kitabımızın adı Dışarı Çıkalım, mikado yayıncılık. Daha sonra kitabı kapatıp oğluşa içindeki bir resmi bana bulmasını söylüyorum. O sayfaları çevirip bulunca bana gösteriyor.
  • Yaşasın resim yapmak, aynısından iki elma resmi, kırmızı olsun.

Cumartesi;
  • Aynısı kavramı, Çocuğun önüne üç farklı nesne koyuyoruz. İçlerinden birinin aynısını gösterip, önündeki nesneler arasından aynısı olanı, bana göstermesini istiyorum. Başarılı olduğunu hissettiğim zaman nesne sayısını bir artırıp dörde çıkarabilirim.
  • Zıtlık kavram kartları ile oynuyoruz.

Pazar;
  • Karton kelebeğimiz ve  makaralarımızı ipe dizmece oynuyoruz.
  • Zıtlık kavram kartları ile oynuyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana