11 Nisan 2012 Çarşamba

Eskinin alabuluzu, Subay Tıraşıymış meğer...

Babası dün oğlumu kreşden aldıktan sonra gezmeye götürmüş, dolayısıyla onlardan daha önce eve gitmiştim. 

Benim çocukluğumda okuldan geldiğimde, annemin kapıyı açmasını beklerken içerden gelen kokulardan başım döner, yemekte yiyeceklerimin neler olduğunu tahmin ederdim. Ev dediğin yemek kokmalı. Dün akşamda ev halkından önce gelmişken, biraz lezzet kokusu saçalım istedim. Hemen mutfağa dalıp sofrayı hazırlamaya başladım. Bir süre sonra, kapı zili çaldı, Çağan ve babasının geldiğini biliyordum ama özellikle kimoooo! seslenmesini yaptım, oğluş öğrenebilmek için, herşeyi örnekleri ile yaşamalı. Biraz bekledim tekrar, kimooo! bu esnada onunda kapıda yemek kokularını benim çocukluğumdaki gibi alabileceğini düşünüyordum. 

Kapıyı açtım, aman tanrım bu yakışıklı çocuk benim oğlum mu? Babası kreşden sonra Çağan'ı saç tıraşına götürmüş, akıllı durduğu için kuaför abisi oğluma lolipop vermiş, babasıda oyuncakçıya götürmüş çıkınca. Benim tepkimi görünce utandı, mutlu oldu kuzucuğum. 



Çağan'ı öyle saçları subay tıraşlı kapıda görünce çocukluk günlerim geldi hemen aklıma. Nurlar içinde yatsın rahmetli dedem götürürdü erkek kardeşimi saç tıraşına, hep böyle Çağan'ınki gibi kesilirdi kardeşimin saçlarıda. Bir bahar gününde, dedem arabasını yıkıyordu kapının önünde, kardeşimde top oynuyor, bende arabanın içini siliyorum, her hafta sonu birlikte araba yıkardık. Bana seslendi, yanına gittim, cebime biraz para koydu, kardeşinin elinden tut berbere götür, ordaki yaşlı amcaya dedem Topal Bayram'ın selamı var kardeşimi alabuluz traş edecekmişsiniz dersin dedi. İlkokul 3 ya da 4. sınıftayım belki de, Musa'yı götürüp traş ettirdim dönerken kendimi çok mutlu hissediyordum, kardeşime destek oldum, elini tuttum ve verilen işi başarıyla yerine getirmiştim. Kendimi çok büyümüş hissettirmişti dedem bana. Rabbim üzerine rahmetlerini yağdırsın.

Çağan kapıdan girer girmez babasını aldığı oyuncağı bana gösterdi, o kdar sevmişki elini yüzünü yıkamak için zor ayırdık oyuncaktan. Sofraya kurulduk bütün yemek boyunca oyuncağıda mama sandalyesindeki yerini almıştı. Onun sayesinde çok güzel yemek yedi ve banyoya, küvetin içinde olmak su ile oynamak çok hoşuna gidiyor. Epeyce oyalandık, biraz oyun ve uyku vakti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz en kısa zamanda yayınlanacaktır.
Sevgiler
Nana